legday

Workout: leg day

Ik hou van ronde billen. Dat durf ik best toe te geven. Een paar mooie (liefst lange, maar dat zit er helaas niet in aan bij mij) benen eronder en mijn ogen blijven even hangen. Stiekem dan, dat wel. ;) Benen trainen vind ik dan ook een van de lekkerste trainingen. Het vergt veel power en kracht, maar ik voel me zeker voldaan als ik klaar ben.

Op Instagram krijg ik veel vragen over de trainingen die ik doe, daarom deel ik vandaag mijn favoriete legday training. Kom maar op met die mooie, ronde billen!

IMG_7631

Mijn training begint meestal met een uitgebreide foamrol sessie. Even lekker die spieren los ‘masseren’ zodat ze straks lekker soepel aan de training kunnen beginnen. Vervolgens start ik mijn workout met squats. Dit is ook een lekkere warming up. Start de eerste set met alleen de barbell. Zo kan je lichaam goed warm worden en wennen aan de beweging.
Mijn trainingsschema voor leg day is als volgt:

  • Squats: 3 sets van 10 herhalingen
  • Deadlift: 3 sets van 10 herhalingen
  • Walking lunges met dumbells : 3 sets van 12 herhalingen
  • Step ups: 3 sets van 10 herhalingen met de linkerbeen
  • Step ups: 3 sets van 10 herhalingen met de rechterbeen
  • Hip thrust: 3 sets van 10 herhalingen

Aan het einde van mijn workout vind ik het altijd heerlijk om met een heerlijke burn te eindigen. Hiervoor is de ab wheel meer dan geschikt!

Ab wheel: 3 sets van 10 herhalingen

Om het makkelijk te houden, heb ik wat youtube filmpjes aan de oefeningnaam gegeven. Dan weet je precies wat wat is. ;)

IMG_7642

Zo! Dat was mijn leg day. Spierpijn gegarandeerd. Haha! Wat vinden jullie trouwens van de foto’s? Ze zijn genomen bij SPORTJA in Leiden. Super tof!

4 reacties op “Workout: leg day

  1. Hey! Ik zou het super leuk vinden om meer te lezen over jou fitness routines zoals deze! Super fijn dat het zo in detail is beschreven ook met herhalingen. ( de rest van je blog is ook suuuupperrr leuk trouwens) x